طرزتهیه 5 سس و چاشنی سالاد رژیمی

طرزتهیه 5 سس و چاشنی سالاد رژیمی
1 اسفند 1402
373 بازدید

سس های سالاد کم کالری گزینه ای فوق العاده برای افزایش طعم سالاد شما هستند. خوشبختانه راه های زیادی برای تهیه آنها در خانه وجود دارد. در این مطلب طرز تهیه پنج نوع سس سالاد کم کالری را برای شما قرار داده ایم. سالادها غذاهای سالمی هستند به شرطی که بدانید چگونه آنه را با سس […]

سس های سالاد کم کالری گزینه ای فوق العاده برای افزایش طعم سالاد شما هستند. خوشبختانه راه های زیادی برای تهیه آنها در خانه وجود دارد. در این مطلب طرز تهیه پنج نوع سس سالاد کم کالری را برای شما قرار داده ایم.

سس سالاد کم کالری, سس سالاد با روغن کم کالری, انواع سس سالاد کم کالری

سالادها غذاهای سالمی هستند به شرطی که بدانید چگونه آنه را با سس مناسب و سالمی طعم دار کنید. شاید ندانید، اما بیشتر سس‌های سالادی که در خواربارفروشی محلی خود پیدا می‌کنید، حتی سس‌های کم‌چرب، بسیار مغذی نیستند. نه تنها این، بلکه مملو از نمک، چربی های ترانس و شیرین کننده ها نیز هستند. بله، آنها خوشمزه هستند اما همچنین دارای کالری بالایی هستند.

خوشبختانه، طیف گسترده‌ای از مواد طبیعی وجود دارد که می‌توانید برای تهیه سس‌های سالاد سالم و خوشمزه استفاده کنید که حاوی بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن شما نیز هستند. در واقع، این روزها بسیاری از مردم آنها را انتخاب می کنند. بهترین بخش این است که آنها برای تقریباً هر رژیم غذایی کاملاً مناسب هستند.

ما در این مقاله پنج دستور تهیه سس سالاد عالی را به شما ارائه می دهیم.

بسیاری از مردم فکر می کنند یک سس سالاد خوشمزه و خامه ای با یک رژیم غذایی سالم سازگار نیست. با این حال، آنها اشتباه می کنند. کالری اضافی عمدتاً از افزودنی های شیمیایی موجود در نسخه های خریداری شده در فروشگاه می آید.

خوشبختانه راه های مختلفی برای تهیه سس سالاد کم کالری وجود دارد که طعم سالاد شما را بسیار بهبود می بخشد. حتی بهتر از آن این است که می توانید آنها را بدون احساس گناه بخورید.

این سری از دستور العمل ها به راحتی درست می شوند و گیاهان و ادویه های موجود در آنها کالری اضافه نمی کنند. در عوض، آنها مقادیر خوبی از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و بسیاری از مواد مغذی دیگر را فراهم می کنند که برای شما مفید هستند.

برای اطلاع از نحوه تهیه آنها به خواندن ادامه دهید.

1. سس وینیگرت

در این دستور روغن زیتون و سرکه را با هم مخلوط کرده و یک سس خامه ای و یکدست با طعم عالی به دست می آورید.

وینگرت خانگی یکی از بهترین سس های سالاد کم کالری است. این واقعا طعم سالاد را بهبود می دهد.

می توانید با هر نوع سرکه ای که در دست دارید یکی درست کنید. نتیجه صرف نظر از آن عالی خواهد بود و با بیشتر سالادها به خوبی جفت می شود. این امر به ویژه در مورد سالادهایی که حاوی پیازچه، گوجه فرنگی و فلفل و سایر سبزیجات هستند صادق است.

سس سالاد کم کالری, سس سالاد با روغن کم کالری, وینگرت خانگی یکی از بهترین سس های سالاد کم کالری

وینگرت خانگی یکی از بهترین سس های سالاد کم کالری

 

مواد لازم سس وینگرت

سرکه  1 قاشق غذاخوری (در صورت تمایل می توانید مقدار بیشتری اضافه کنید)
 روغن زیتون فوق بکر 3 قاشق غذاخوری
نمک به اندازه دلخواه

طرز تهیه سس وینگرت

ابتدا تمام مواد را در یک کاسه عمیق بریزید.

سپس آنها را خوب هم بزنید.

در نهایت، سالاد خود را با آن بپوشانید.

2. وینگرت خردل

خردل به هر غذایی که اضافه شود، حس بسیار خاصی می بخشد. با این وینیگرت به خوبی هماهنگ می شود. زیرا با سایر مواد سنتی مانند سرکه، روغن زیتون و لیمو ترکیب می شود. این سس را با هر گونه مخلوط سبزیجات حاوی کاهو، گوجه فرنگی و پیاز را امتحان کنید.

 

سس سالاد کم کالری, سس سالاد با روغن کم کالری, طرز تهیه سس وینگرت خردل

طرز تهیه سس وینگرت خردل

 

مواد لازم سس وینگرت خردل

روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
 آب لیمو 1 قاشق غذاخوری
 سرکه انگور 1 قاشق غذاخوری
نمک به میزان لازم
خردل یک پیمانه

دستور تهیه سس وینگرت خردل

ابتدا تمام مواد را در یک کاسه عمیق بریزید.

سپس، همه چیز را خوب مخلوط کنید.