عوارض شامپو هگور

عوارض شامپو هگور
20 فروردین 1401
309 بازدید

شپش سر عفونتی انگلی است که توسط انگلی به نام پدیکولوس هیومانوس کاپیتیسPediculus humanus Capitis ) ) ایجاد می شود. بسیاری از عزیزانی که مبتلا به این بیماری می گردند در قدم اول نیاز به استفاده از یک شامپو مخصوص شپش مناسب دارند و در این مقاله به مقایسه انواع شامپو های شپش خواهیم پرداخت […]

شپش سر عفونتی انگلی است که توسط انگلی به نام پدیکولوس هیومانوس کاپیتیسPediculus humanus Capitis ) ) ایجاد می شود.
بسیاری از عزیزانی که مبتلا به این بیماری می گردند در قدم اول نیاز به استفاده از یک شامپو مخصوص شپش مناسب دارند و در این مقاله به مقایسه انواع شامپو های شپش خواهیم پرداخت و جزییات بیشتری از آن ها را به شما خواهیم گفت و آن ها را رده بندی خواهیم نمود .

شامپو ضد شپش هگور

بی گمان بهترین شامپو در درمان شپش و رشک ها در حال حاضر شامپو ضد شپش هگور است.
این شامپو که به شامپو آنتی لایس نیز شهرت دارد، حاوی ماده مؤثر دی فنوترین می باشد که یک ماده ضد شپش فوق العاده قوی است و مورد تائید سازمان بهداشت جهانی یا WHO می باشد. این محصول با دارا بودن اسید استیک پیوند بین تخم شپش و ساقه مو را از بین برده و بدین ترتیب درمان کامل انجام می گیرد.
ماده موثر در شامپو ضد شپش آنتی لایس هگور دی فنوترین 0.23 % ،ماده موثر از خانواده Pyrethroid است . این شامپو از بین برنده شپش و تخم شپش، ضد خارش و التهاب است .

عوارض شامپو هگور ضد شپش

عوارض شامپو هگور ضد شپش

نحوه استفاده از شامپو ضد شپش آنتی لایس هگور

موها را به شامپو آغشته نمایید و به آرامی ماساژ دهید 3 تا 5 دقیقه صبر کنید و سپس سر را با آب فراوان شستشو دهید . این عمل را یک بار دیگر تکرار نمایید و حتما موها را با شانه دندانه ریز شانه کنید و با آب فراوان آبکشی نمایید .
یک روز پس از اولین استفاده و همچنین یک هفته پس از اولین استفاده، یکبار دیگر مراحل بالا را تکرار نمایید. توجه داشته باشید همه افراد نزدیک خانواده همزمان از روش درمانی فوق استفاده باید کنند .
کلیه لباس ها، ملحفه، کلاه، روسری….با آبی که حداقل 600c است شستشو داده شوند و سپس با اتوی داغ، اتو شوند .

شامپو ضد شپش پاراسیدوز

رتبه دوم در بین بهترین شامپو های ضد شپش به شامپو آنتی لایس پاراسیدوز می رسد که می تواند سبب از بین بردن شپش ها در کمتر از 3 دقیقه با اثر مستقیم برروی سلول های عصبی آفت یا شپش شود که البته برای انسان غیر سمی است .

روش مصرف شامپو ضد شپش پاراسیدوز

در استحمام اول دوبار سر را با شامپو شستشو دهید. هر بار سه دقیقه صبر نمایید. به دقت شانه بزنید و به خوبی آبکشی نمایید. هفته بعد یکبار دیگر تمام مراحل را انجام دهید. حتما بعد از 5 الی هفت روز این مراحل را تکرار نمایید.

عوارض شامپو هگور ضد شپش

عوارض شامپو هگور ضد شپش

شامپو پرمترین 1 درصد

گزینه بعدی در درمان شپش سر شامپو پرمترین 1 درصد است.
البته پرمترین به صورت محلول هم موجود و در درصد های 1 و 5 درصد قابل تهیه است.
فقط یکبار مصرف این دارو برای بیماران مبتلا به شپش سر در بیشتر موارد نتیجه درمانی مثبت دارد. ضمناً مصرف این دارو در انسان کمترین حد سمیت را نسبت به سایر فرآورده های مشابه خواهد داشت. استفاده از شامپوی پرمترین، انجام درمان خانوادگی و همگانی و رفع آلودگی از کلیه لوازم و وسایل مورد استفاده افراد به طور همزمان پاكسازي محيط خانه، شستن لباس ها و حوله، ملحفه و شانه سر، برس، گل سر و ساير اشياء در آب جوش به مدت 20-10 دقيقه ، اتو کردن لباس ها بخصوص درز لباس ها، نگهداری اجسام غیرقابل شستشو به مدت دو هفته در كيسه پلاستيكي با درب بسته.
شستن شانه سر، برس، گل سر و ساير اشياء با آب داغ، استفاده از شانه هاى با دندانه ریز جهت برداشتن رشک چسبیده به موها.

روش مصرف شامپو پرمترین 1 درصد

این دارو با اثر بر غشای سلول های عصبی انگل و اختلال در هدایت کانال های سدیمی باعث فلج حشرات خواهد شد. دارو دارای اثر شپش کشی و تخم کشی علیه شپش انسانی می باشد . ابتدا باید موها را با یک شامپوی دیگر به خوبی بشویید و سپس موها را بخوبی آب کشیده و خشک نمایید. آنگاه مقدار کافی از شامپو پرمترین را بکار ببرید تا تمام موها و پوست سر به خوبی به شامپو آغشته شود و اجازه دهید 10 دقیقه درهمان حالت باقی بماند سپس موها را شسته و به خوبی آب بکشید. فقط یکبار مصرف این دارو برای بیماران مبتلا به شپش سر در بیشتر موارد نتیجه درمانی مثبت دارد اما از آنجایی که امکان سر برون آوردن تخم ها تا 7 روز بعد وجود دارد، لذا بهتر است در فاصله 7 تا 10 روز، درمان مجدد انجام شود تا پیش از آنکه این شپش های جدید بالغ شده و توانایی حرکت پیدا کنند، از بین بروند. هنگام استفاده باید چشم ها بسته باشد. از تماس فرآورده با چشم‏ ها جلوگيري شود و در صورت تماس، بلافاصله چشم به طور كامل با آب فراوان شستشو داده شود. قبل از مصرف فرآورده را تكان دهيد. در اطفال کمتر از 2 سال با احتیاط مصرف شود. در صورت وجود حساسیت نسبت به هریک از اجزای دارو و وجود زخم و خراش روی پوست سر ازاستفاده خودداری کرده و با پزشک معالج مشورت شود.

عوارض شامپو هگور ضد شپش

عوارض شامپو هگور ضد شپش

شامپو لیندان 1 درصد

پیش از مصرف باید پوست و مو کاملا تمیز و عاری از رطوبت و هر نوع چربی (حتی از لوسیون، کرم، پماد، مرطوب کننده و در مورد مو فرآوردهای روغنی و حالت دهنده) گردد. ابتدا به حمام رفته و موها را با یک شامپوی دیگر کاملا شسته، آبکشی کرده و کاملا خشک نمایید. حداقل 1 ساعت صبر کنید و سپس شامپو را به صورت زیر استفاده نمایید:

شامپو را مستقیما و بدون اضافه کردن آب بر روی موها بریزید و موها به ویژه موهای ریز ناحیه گردن را با شامپو آغشته نمایید. (برای موهای بلند یک عدد شامپو کامل، برای موهای متوسط 3/4 شامپو و برای موهای کوتاه از نصف شامپو استفاده نمایید.). پس از 4 دقیقه مقدار کمی آب بر روی موها ریخته و ماساژ دهید تا کف کافی تشکیل شود. سپس بلافاصله کف ها را آبکشی نمایید. موها را با حوله به سرعت خشک کرده و سپس با شانه دندانه دار ریز بقایای حشره را از لابه لای مو ها خارج نمایید.
پس از مصرف لیندان از استفاده از هر نوع پوشش (کلاه یا حوله) بر روی موها خود داری نمایید. از تماس غیر ضروری کف شامپو با سایر قسمت های بدن خود داری نمایید. بیش از یک بطری برای بزرگسالان مصرف نشود.

نحوه استفاده از شامپو

شامپو را قبل از مصرف به خوبی تکان دهید. پیش از مصرف، پوست و مو کاملاً تمیز و عاری از رطوبت و هر نوع چربی (اعم از لوسیون، کرم، پماد، مرطوب کننده و در مورد مو فراورده های روغنی و حالت دهنده) گردد. این دارو باید در بیمارانی که به خط اول درمان جواب نمی دهند یا داروهای خط اول درمان مثل پرمترین و کروتامیتون را نمی توانند تحمل کنند مورد استفاده قرار گیرد. این دارو فقط برای یکبار مصرف است. از این شامپو برای درمان مجدد یا مصرف معمولی استفاده نشود.
در صورت حساسیت نسبت به لیندان یا موارد مشابه مصرف نگردد. از تماس فراورده با چشم، سطوح مخاطی و پوست زخمی و ملتهب خودداری شود. در صورت تماس اتفاقی بلافاصله با آب فراوان شسته شود. تمام لباس ها، ملحفه و حوله های بیمار با آب داغ شسته و یا با اسپری ویژه البسه ضد شپش نظیر اسپری درمین آغشته گردد. تمامی افراد خانواده فرد مبتلا نیز باید همزمان درمان گردند. در صورت استفاده نادرست، این دارو می تواند سمی باشد. برای جلوگیری از آلودگی مجدد، از لباس هایی که به تازگی شسته و خشک شده اند استفاده شود. ادامه یافتن خارش پس از درمان با دارو طبیعی است و مصرف مجدد این فراورده پس از کامل شدن یک دوره درمانی مورد تأیید قرار نگرفته است اگرچه توصیه به انجام این کار می شود.