تشخیص رابطه مقعدی

تشخیص رابطه مقعدی
1 بهمن 1402
652 بازدید

چگونه رابطه مقعدی ایمن و بدون درد داشته باشیم؟ در ابتدا باید بگوییم این رابطه به هیچ عنوان توصیه نمی شود ولی مواردی وجود دارند که می توانند رابطه جنسی از پشت را ایمن کنند: پیش از هرچیز به سلامت جنسی خود اهمیت داده و این امر را در اولویت قرار دهید. حتما طرفین از عوامل […]

چگونه رابطه مقعدی ایمن و بدون درد داشته باشیم؟ در ابتدا باید بگوییم این رابطه به هیچ عنوان توصیه نمی شود ولی مواردی وجود دارند که می توانند رابطه جنسی از پشت را ایمن کنند:

پیش از هرچیز به سلامت جنسی خود اهمیت داده و این امر را در اولویت قرار دهید.

حتما طرفین از عوامل محافظت شده مانند کاندوم یا سد دهانی استفاده کنید.

اگر تصمیم دارید بدون کاندوم رابطه داشته باشید، انجام آزمایش های جنسی یا همان STI برای زن و مرد الزامی است. این آزمایش در حقیقت به معنی اطمینان هر دو و احترام به طرف مقابل شماست.

تست بیماری های جنسی

اگر یکی از طرفین دچار زخم مقعدی، بیماریهای خاص آمیزشی مانند اچ پی وی HPV ، کلامیدیا، سوزاک، سیفلیس یا ایدز می باشد، از انجام این کار جدا خودداری شود زیرا ویروس جنسی انتقال می یابد.

اگر حتی یکی از طرفین هوشیاری کامل نداشته و به طور مثال در حالت مستی به سر برده یا دارو خاصی مصرف کرده که بر میزان هوشیاری او تاثیر گذاشته، ترجیحا رابطه جنسی انجام نشود.

داشتن احساس ترس و تحت فشار بودن، امنیت این رابطه را کم می کند زیرا ممکن است فرد کنترل کامل روی کارهای خود نداشته باشد.
این نکته را به یاد داشته باشید که هیچگونه از روی ظاهر کسی نمی توان پی برد که به بیماری جنسی مبتلا است یا خیر. پس پیش از انجام کاری از سلامت جنسی طرف مقابل خود نیز اطمینان حاصل کنید.
استفاده از ژل روان کننده در نزدیکی از پشت اهمیت بسیاری دارد. حتی اگر از کاندوم استفاده می کنید، سعی کنید کمی از ژل روان کننده بر پایه آب به سر آن بمالید تا فشار مضاعف بر مقعد وارد نشود.

تشخیص رابطه مقعدی

تشخیص رابطه مقعدی

مضرات رابطه مقعدی برای دختر مجرد و زنان

ساختار و عملکرد مقعد به طور طبیعی برای مقاربت نیست و زمانی که برای آمیزش و لذت جنسی از آن استفاده شود، ممکن است مشکلات متعددی برای طرفین بوجود بیاورد. مانند:

آسیب به مقعد و جذب عفونت

کانال رکتوم بر خلاف واژن و دهان فاقد مایع روان کننده طبیعی است. در نتیجه هنگام ورود آلت تناسلی اصطکاک ایجاد می شود که می تواند به پوست نازک راست روده و یا همان رکتوم آسیب جدی وارد کند. از آنجا که مدفوع حاوی باکتری از این مسیر عبور کرده تا از بدن خارج شود، بستر جذب هرگونه عفونت و آلودگی فراهم می شود. در این موارد عفونت خود را به شکل یک آبسه مقعدی نشان می دهد. اگر این برآمدگی را در دهانه یا خارج از مقعد خود حس کردید، مصرف آنتی بیوتیک با صلاحدید پزشک می تواند از پیشرفت آن جلوگیری کند.
یکی دیگر از موارد بسیار خطرناکی که در رابطه مقعدی ممکن است به وجود بیاید، پارگی روده می باشد. زیرا غشاء این قسمت نسبت به واژن بسیار نازک تر می باشد و مایع روان کننده طبیعی که در واژن است، در مقعد نیست در نتیجه احتمال آسیب به روده و پاره شدن آن بسیار زیاد است.
از علائم پارگی روده در رابطه مقعدی می توان به خونریزی و درد شدید در شکم و پهلو فرد اشاره کرد.

افزایش خطر ابتلا به بیماری های آمیزشی

علاوه بر عفونت باکتریایی، مقاربت از پشت می تواند خطر ابتلا به عفونت بیماری های مقاربتیSTI) ) را افزایش دهد. به عنوان مثال ، پوست مقعد به دلیل نازک تر بودن نسبت به پوست واژن، بیشتر در معرض انتقال بیماریهای جنسی است.
از جمله این موارد می توان به کلامیدیا، سوزاک، هپاتیت، اچ آی وی HIV، زگیل تناسلی و تبخال اشاره کرد. برخی از این بیماریها درمان قطعی نداشته و تا آخر عمر با فرد همراه هستند.
طبق اظهارات مراکز کنترل بهداشتی و پیشگیری از بیماری ها(CDC) ، شایع ترین بیماریهای آمیزشی مانند اچ پی وی و اچ آی وی از طریق رابطه مقعدی انتقال پیدا می کنند.

بی اختیاری مدفوع

عضلات اسفنکتر داخلی و خارجی مقعد ماهیچه ای اسکلتی بوده و وظیفه بسته نگه داشتن غیر ارادی مقعد را بر عهده دارند. زمانی که رابطه از پشت به صورت مکرر انجام شود، این عضلات شل شده، کارایی خود را از دست داده و فرد دچار بی اختیاری در دفع مدفوع می شود. تنها راه برای جمع کردن این عضلات و دهانه رکتوم انجام جراحی است.

تشخیص رابطه مقعدی

تشخیص رابطه مقعدی

بی میلی جنسی و سرد مزاجی

یکی از خطرات بزرگی که رابطه جنسی از پشت به همراه دارد، سرد شدن زن نسبت به مرد است. زیرا در 90% این موارد زنان ارضا نشده و به ارگاسم نمی رسند. در نتیجه اغلب فکر می کنند که فقط یک وسیله برای برطرف کردن شهوت همسرشان هستند. در نتیجه از او دلسرد شده و بی میل به برقراری رابطه جنسی می شوند.

زود انزالی

به طور طبیعی مقعد دارای دریچه تنگ تری نسبت به واژن است و یکی دیگر از عوارض شایع که در رابطه جنسی از پشت به وجود می آید، زود انزالی مردان در رابطه مقعدی است. در نتیجه دیگر از رابطه جنسی واژنی لذت نبرده و نسبت به همسر خود سرد می شوند.

ابتلا به بواسیر (هموروئید) و فیستول

بواسیر یا هموروئید و فیستول از بیماری های شایع نشیمنگاهی هستند که سنین مختلف را درگیر می کنند. برقراری رابطه جنسی از پشت درصد ابتلا به این دو عارضه را به طور بارزی افزایش می دهد. زیرا با انجام این کار کانال رکتوم آسیب دیده، حساسیت پیدا کرده و عروق خونی آن گشاد شده است. در نتیجه فرد در معرض ابتلا به بواسیر و فیستول قرار می گیرد.

آیا رابطه جنسی مقعدی علت بوجود آمدن زگیل تناسلی است؟

اچ پی وی HPV یا پاپیلوم انسانی یکی از ویروس های شایع جنسی است. این ویروس در اکثر افراد منجر به زگیل تناسلی شده و از طریق مقاربت انتقال پیدا می کند. کسانی که شریک های جنسی متعدد و رابطه جنسی از پشت دارند، (مانند مردان همجنس باز) ممکن است به این عارضه مبتلا شوند. زگیل تناسلی در برخی از افراد داخل کانال رکتوم رشد می کند که در این مورد تشخیص آن برای خود فرد بسیار دشوار است. در برخی دیگر این زائده های گوشتی کوچک اطراف دریچه مقعد آنها رشد می کند. پس می توان گفت که رابطه جنسی محافظت نشده نیز می تواند در بوجود آمدن زگیل تناسلی نقش داشته باشد.

رابطه مقعدی با وجود زگیل تناسلی

در این موارد رابطه جنسی با کاندوم نیز توصیه نمی شود. زیرا امکان انتقال از طریق تماس پوستی ناحیه تناسلی طرفین هم وجود دارد. به علاوه برقراری رابطه برای خود فردی که زگیل دارد، همراه با درد، سوزش مقعد و در موارد حاد خونریزی می باشد.

رابطه مقعدی بعد از عمل زگیل تناسلی

پس از عمل لازم است فرد مجدد آزمایش HPV دهد تا مطمئن شود که هنوز ویروس داخل بدن او وجود دارد یا خیر. اگر فردی به ویروس اچ پی وی آلوده باشد و حتی زگیل هم نداشته باشد، باز امکان انتقال ویروس وجود دارد ولی کمتر. افراد پس از التیام زخم ناشی از درمان زگیل می توانند رابطه جنسی داشته باشند. همچنین روشهای بسیاری برای از بین بردن آن وجود دارد که بهترین آنها لیزر درمانی است. حتما به این نکته توجه کنید که زمان بهبودی کامل زخم ها حدودا 10 تا 12 روز است و شما نباید در این مدت رابطه ای داشته باشید.

تشخیص رابطه مقعدی

تشخیص رابطه مقعدی

پزشک قانونی و تشخیص رابطه مقعدی

در این زمینه سوالات متداولی وجود دارد که افراد در پی یافتن جواب آن هستند. در ادامه به بررسی این سوالات می پردازیم:

رابطه مقعدی تا چه مدت قابل تشخیص است؟

اگر برای چند مرتبه رابطه جنسی از پشت داشته باشید، (رابطه ای آرام و همراه با روان کننده مخصوص) لازم است بدانید که این عضلات بعد از چند روز به حالت اولیه خود باز می گردند (به طور معمول تا 48 ساعت) و به راحتی قابل تشخیص نیستند.

رابطه جنسی از پشت چطوری تشخیص داده می شود؟

اگر خانمی به طور مداوم رابطه جنسی از پشت داشته باشد ( دفعات زیاد، مثلا بیش از ۵ بار در یک ماه)، عضلات مقعدی او حالت ارتجاعی خود را از دست داده و شکل متفاوتی پیدا می کنند. در نتیجه پزشک می تواند طی یک معاینه فیزیکی ساده متوجه رابطه جنسی فرد از پشت شود.

آیا برای ازدواج آزمایش تشخیص رابطه از پشت هم انجام می شود؟

خیر. معاینه رکتوم شامل این آزمایشات نیست. مگر به درخواست طرفین.

آیا با ریختن منی در مقعد امکان حاملگی وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال که آیا رابطه مقعدی باعث حاملگی می شود باید بگوییم خیر. درصد بارداری در این نوع مقاربت تقریبا صفر بوده و امکان بارداری وجود ندارد ولی اگر انزال خارج از دهانه رکتوم اتفاق افتاده باشد و به سمت واژن برود، احتمال حاملگی وجود دارد.

رابطه مقعدی در دوران بارداری

پیش از هر گونه اقدام باید به خاطر داشته باشید که حاملگی یک شرایط استثنائی بوده و بدن زنان حساس تر از قبل شده است. با این وجود که رابطه از پشت در دوران بارداری مشکلی ندارد ولی از نظر بهداشتی درست نمی باشد. به علاوه در این دوران به دلیل تغییرات هورمونی ممکن است خانم ها از نظر روحی آمادگی برای انجام این کار را نداشته باشند. یکی دیگر از عوارض شایع این نوع رابطه هنگام بارداری در خانم ها ابتلا به بواسیر یا هموروئید داخلی و خارجی می باشد.