زنده شدن مرده در خواب

زنده شدن مرده در خواب
23 آذر 1402
714 بازدید

خواب مرده از جمله خواب های رایجی است که حتی اگر خودتان به شخصه آن را تجربه نکرده باشید حتما دیده یا شنیده اید که از دوستان یا آشنایان چنین خوابی را مشاهده کرده اند. تعبیر خواب زنده شدن مرده البته که تعبیرهای مختلفی برای دیدن مرده در خواب و زنده شدن مرده وجود دارد […]

خواب مرده از جمله خواب های رایجی است که حتی اگر خودتان به شخصه آن را تجربه نکرده باشید حتما دیده یا شنیده اید که از دوستان یا آشنایان چنین خوابی را مشاهده کرده اند.

زنده شدن مرده در خواب

زنده شدن مرده در خواب

تعبیر خواب زنده شدن مرده

البته که تعبیرهای مختلفی برای دیدن مرده در خواب و زنده شدن مرده وجود دارد و بسته به وضعیت بیننده و شرایط موجود معبران و عالمان بزرگ تعابیر متفاوتی برای آن بیان کرده اند.

البته به این نکته باید توجه کنید که اکثر این خواب ها نتیجه ی دل تنگی و یا عواطف و احساسات(عشق؛ خشم و یا نفرت) شخصی است که از فراغ و از دست دادن عزیزان ناشی شده است و احتمالا هم تعبیر دقیق و درستی ندارند.

 

تعبیر خواب مرده زنده شدن

تعبیر خواب مرده زنده شدن

تعبیر خواب زنده شدن مرده ازنظر معبرین غربی و از دید روان شناسی

جالب است بدانید برخی از خواب های این چنینی را از جنبه روانشناسی و روانشناختی نیز تعبیر می کنند.

همان طور که در ابتدای مقاله هم گفتیم ممکن است شما عزیزی را از دست داده باشید و به شدت دلتنگ او باشید و از فکرش بیرون نیایید. این دلتنگی و احساس تنهایی در لحظات شاد و زمان موفقیت نیز بیشتر نمود می کند و جای خالی او را بیشتر از قبل احساس می کنید. در چنین شرایطی ممکن است شخص مرده به خواب شما بیاید چرا که کل فکر و ذهن شما معطوف به این قضیه شده است. همان طور که دوست دارید ای کاش عزیز خود را از دست نمی دادید و او زنده و در کنار شما می بود با این که خواسته ای غیر منطقی باشد. علاوه بر خواب ممکن است در بیداری هم او را در کنار خود حس کنید.

برخی معتقدند که اموات و مردگان به خواب عزیزان خود می آیند تا آن ها را نصیحت کنند و یا درباره موضوع مهمی به آن ها هشدار بدهند تا دست به خطایی نزنند. اموات می توانند در شکل و قیافه خودتان به خوابتان بیاید تا به پند او گوش دهید. درواقع ” ذهن ناخودآگاه شما می فهمد که شما درگیر مساله یا مشکلی هستید و به همین ترتیب فردی مهربان و صمیمی را انتخاب می کند تا در خواب به شما هشدار یا نصیحتی بدهد. ”

البته برخی اموات هم برای این به خواب زنده ها می آیند که آن ها را از شرایط و وضعیت خود در جهان دیگر آگاه کنند.

دلیل زنده شدن مرده در خواب چیست؟

دیدن زنده شدن مرده در خواب ممکن است به شکل های مختلفی مشاهده شود که تعبیر متفاوتی نیز از یک دیگر دارند. تعبیر برخی از خواب ها نیکو و مبارک بوده و برخی دیگر نیز تعبیر بد و یا غم انگیزی دارند. البته ممکن است دیدن چنین خوابی در ابتدا شما را بترساند پس بهتر است این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

تعبیر خواب زنده شدن

تعبیر خواب زنده شدن

تعبیر خواب زنده شدن مادر

علی بن محمد العنبری در کتاب علم شب آورده اند:

اگر کسی در خواب خود ببیند مادر مرده اش دوباره زنده شده و با او صحبت می کند و یا در حال تماشای او هست تعبیر این خواب نشان می دهد که به زودی از سختی و رنج نجات پیدا خواهید کرد و دیگران با مهربانی و دلسوزی با شما رفتار و برخورد خواهند کرد. دیدن زنده شدن مادر مرده بدون صحبت کردن با او نیز نشانه اهدافی است که به زودی باعث پیشرفت و موفقیت شما در آینده نزدیک خواهد شد.

دیدن زنده شدن مادری که از دنیا رفته است به طور کلی تعبیر بدی نمی تواند داشته باشد و به بیننده خواب این خبر را می دهد که مشکلات و سختی ها رو به پایان است و به زودی تغییر و تحول زیادی در زندگی تان رخ خواهد داد که شما را شگفت زده خواهد کرد.

اگر دیدی مادرت بعد زنده شدن دوباره از دنیا رفت هم نشان دهنده طول عمر و زندگی با سعادت است. در صورتی  که چهره مادر در این خواب شاد و خرم باشد نشان دهنده این است که نتایج کارهایتان به زودی موفقیت آمیز شده و شانس به شما روی خواهد آورد.

تعبیر خواب زنده شدن مردگان

تعبیر خواب زنده شدن مردگان

تعبیر خواب زنده شدن مرده از دیدگاه معبران و خوابگزاران مطرح جهان

ابن سیرین گوید:

اگر مرده از شخص بیننده خواب سوال کرد که ” تو که مرده بودی چطور زنده شدی؟ ” و او پاسخ داد که “من نمردم و زنده هستم” تعبیر این خواب این است که حال شخص مرده خوب بوده و در آن دنیاهم در آرامش است چرا که خداوند از او راضی و خشنود است.

در قرآن کریم در این آیه توضیحی در این باره آمده است:

وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ اَمْوَاتًا بَلْ اَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

” البته نپندارید كه شهیدان راه خدا مرده‌اند، بلكه زنده به حیات ابدى شدند و در نزد خدا متنعم خواهند بود. ” (سوره آل عمران – آیه 169)

هر کسی بخواهد از حال خود نزد خداوند باخبر شود  باید حال خود نزد مردگان را ببیند چگونه است؟ اگر با مردگان خوش و بش و صحبت داشت نشان می دهد حال او نزد خداوند هم خوب و نیکو است.

دیدن مرده با لباس های تمیز و زیبا نشان دهنده ی در امان ماندن و حفظ ایمان کامل شخص تا لحظه اخر مرگ می باشد.

دیدن مرده با لباس سفید، حال و روز خوب و آرامش مرده را نشان می دهد این در حالی است که لباسی زرد یا سیاه و کثیف تعبیری خلاف این دارد و خبر از عذاب او به دلیل گناهان و معصیتی است که مرتکب آن شده است.

پوشاندن لباس بر مرده نشان دهنده ی فرا رسیدن اجل بیننده است ولی اگر لباس خود را به مرده بدهد غم و ناراحتی ها را از خود دور کرده است.

در تعبیری هم آمده است اگر فرد مرده ای را ببینید که در حال لباس فروختن است نشان می دهد بهای آن نوع لباس افزایش می یابد.

آه و ناله و عذاب کشیدن مرده در خواب همان طور که واضح است تعبیر خوبی ندارد. اگر دیدی مرده در حال نالیدن است یعنی که کارهای درستی در دنیا انجام نداده و در عذاب است. ناله ای که مرده بخاطر درد پهلو انجام دهد نیز به دلیل ارتباط با زنان بدکردار است. حتی ناله های ناشی از دردِ سر نیز به خاطر غرور و تکبر فرد در مقابل بندگان خدا است.

ناله ی مرده از درد چشم به دلیل غیبت بسیار از مردم و ناله از درد دندان دلیل بر فحش و حرف های رکیک بسیاری است که زده است. در آخر اگر مرده از درد شکم آه و ناله کند، دلیل آن است که مال حرام مصرف کرده باشد.

تعبیر خواب زنده شدن میت

تعبیر خواب زنده شدن میت

امام صادق (ع) می فرمایند:

” اگر در خواب دیدی که یکی از آشنایان که قبلا از دنیا رفته است، زنده شده است تعبیر این خواب «عمل» است. ” البته اگر پادشاه این خواب را دید تعبیرش این است که به علم و حکمتی خواهد رسید که او را از ناامیدی  به امید و موفقیت خواهد رسانید.

در قرآن مجید نیز درباره زنده شدن مرده چنین آمده است؛

فَاَمَاتَهُ اللّهُ مِئَةَ عَامٍ ثُمَّ بَعَثَهُ

” پس خدا او را صد سال بمیرانید، آنگاه زنده‌اش كرد. ” (سوره بقره – آیه 259).

امام صادق (ع) تعبیر خواب زنده شدن مرده را دلیل بر مال دانسته اند و تعبیر کفن مرده در خواب را نیز بر سه اصل تعریف کرده اند؛

اول مال، دوم ظاهر شدن مشکل و سوم فساد دین!

” اگر کسی در خواب ببیند که با شخص مرده ای جماع کند و نطفه ای از او بیرون نیاید، به سود و منفعت خواهد رسید. ”

در ادامه این گونه شرح داده اند که ” اگر شخصی در خواب ببیندکه با زن مرده ای جماع می کند به زودی حاجتش برآورده می شود. اگر با خواهر یا مادر مرده خود جماع کند مال و ثروتی از ایشان به او خواهد رسید. ”

دیدن بوسیدن زن مرده از روی شهوت در خواب هم تعبیرش این است که با زن مورد علاقه خود ازدواج می کند.

در تعابیر دیگر می گویند:

” اگر ديد مرده او را در كنار گرفت، تعبیر خواب سلامتی و تندرستي بود.

اگر مرده را از اهل خود شادمانه بيند، تاويلش به خلاف اين است.

اگر ديد مرده از اهل او با وي مناظره كرد يا روي از وي بگردانيد، دليل است وصيتي كه كرده بود به جاي نياورده باشد.

اگر بيند كه مرده خندان پيش او آمد، دليل كه كافر مرده بود.

اگر ديد مرده در حال نماز بود، دليل آن است که وی در دنيا بسیار استغفار كرده باشد.

اگر ديد جامه خود به مرده داد، دليل بر غم و اندوه است.”

تعبیر خواب زنده کردن مرده

تعبیر خواب زنده کردن مرده

حضرت دانیال (ع) گوید:

دانیال نبی (ع) تعبیر دیدن مرده در خواب را به شرطی که دیگران بر سر او گریه کنند و سپس او را با کفن دفن کنند، فساد دین بیان کرده اند.

دیدن خواب گذاشتن مرده در تابوت هم نشانه ی نقصان دین (شخص مرده یا افراد حاضر در جمع) می باشد.

دیدن قبرستان در خواب را هم مسافرت با افراد جاهل تعبیر کرده اند.

زنده شدن مرده در خواب هم می تواند نشان دهنده ی توبه فرد گناهکار و طولانی شدن عمر وی باشد.

اگر از مرده ای چیزی دریافت کرد، سود و منفعتی از جایی که هیچ امیدی ندارد به او خواهد رسید. اگر آن چیز خوردنی بود نشان از رزق و روزی و مال حلال است.

ابراهیم کرمانی گوید:

ابراهیم کرمانی به طور کلی تعبیر خواب زنده شدن مرده را خوب عنوان کرده است.

اگر در خواب دیدی مرده ای زنده شده است بدان حال و اوضاع او در جهان دیگری خوب است؛ هر چه شادی بیشتری از چهره او نمایان باشد خوشحالی و رضایت حال او نیز بیشتر خواهد بود.

اگر در خواب دیدی که مرده را زنده کرده‌ای، یعنی شخصی را مسلمان خواهی کرد.

اگر مادری در خواب زنده شدن پسر خود را که مرده است ببیند تعبیر آن بازگشت مسافر از سفر است و اگر در خواب دید زن بارداری بمیرد تعبیر آن به دنیا آمدن پسر آن زن می باشد.

اگر مردی زن مرده اش را در خواب زنده ببیند، تعبیر آن است که فقیر و تنگ دست می‌شود ولی اگر کسی پسر مرده اش را در خواب ببیند که زنده شده است، تعبیر آن رهایی از غم و اندوه است.

دیدن دوباره مردن شخصی که مرده است تعبیر و نشانه مرگ فرزند است.

تعبیر خواب مرگ فرزند نیز از نشانه های به ثروت رسیدن و توانگر شدن است. البته ای خواب را رهایی از دست دشمن نیز تعبیر کرده اند.

اگر در خواب دید بعد از مردن، او را در تابوت گذاشتند و مردم دور و اطراف او بودند نشان می دهد به بزرگی خواهد رسید ولی اگر دید او را دفن کردند تعبیرش بد خواهد بود.

در تعبیری هم می گویند بردن مرده بر پشت، نشان دهنده مال حرام است.

جابرمغربی گوید:

“دیدن مرگ مفاجات درخواب ، دلیل بر راحتِ مومن و عذاب کافر بود و هر چند جان کندنِ خود را در خواب معتبر بیند، دلیل که عذاب او سخت تر بود.”

اگر فردی در خواب خود دید که بعد از مردن او را شستند نشان می دهد که در حفظ دین خود ثابت قدم بود.

یوسف نبی (ع) گوید:

حضرت یوسف علیه السلام دیدن، سلام کردن و هم صحبتی با مردگان را تعبیر خوب و نیکو عنوان کرده اند.

دیدن مرده در خواب نشان دهنده ی رها شدن از غم و اندوه است. اگر مرده ای در کنار خود ببینی تعبیر آن نیز خوب خواهد بود.

لوک اویتنهاو ‌گوید:

دیدن زنده شدن مرده در خواب نشان دهنده ی تلف کردن وقت و بی برنامه بودن شخص بیننده در زندگی است.

دیدن زنده شدن مرده در خواب

دیدن زنده شدن مرده در خواب

کارل یونگ می گوید:

پروفسور سوئیسی نظر و دیدگاه خود را این چنین شرح داده است؛

اگر در خواب دیدی خواهر یا برادر مرده ات زنده شده است و به خانه بازگشته است این خواب نشان دهنده ی ناراحتی و دلتنگی بسیار است. بسیاری از افراد هستند که مرگ عزیزانشان را باور ندارند و با خاطرات آن ها همچنان زندگی می کنند.

حتی اگر در خواب ببینید شخصی که مرده بود دوباره مرد نشان دهنده علاقه بیش از اندازه شما به او است که بعد از مرگ هم از بین نرفته است و همچنان حس می شود.

منوچهر مطیعی تهرانی می گوید:

مرده در خواب تعبیر بد یا ترسناکی ندارد و دوست یا مهمان تعبیر می شود. یعنی دوست یا مهمانی را ملاقات خواهی کرد.

دیدن مرده در خواب اگر با لباس های آراسته و روی خوش باشد از آرامش او خبر می دهد و بالعکس.

تعبیر دریافت چیزی از مرده خوب و چیزی به مرده دادن تعبیر بدی دارد. البته همراهی با مرده در خواب هم تعبیر خوبی ندارد و اگر از شما دعوت کرد با او بروید بهتر است قبول نکنید. به طور کلی نزدیکی با مرده و گرفتن دست و یا بغل کردن او تعبیر خوبی ندارد.