از بین بردن سوختگی ته دیگ

از بین بردن سوختگی ته دیگ
5 آذر 1402
1607 بازدید

برای همه ما اتفاق افتاده است که فراموش کنیم به‌موقع زیر اجاق‌گازمان را خاموش نماییم و همگی با صحنه سوختگی غذا و چسبیدن آن به ته ظرفمان مواجه شده‌ایم. اما نگران این حواس‌پرتی نباشید با راهکار زیر می‌توانید به‌راحتی ظروف سوخته خود را تمیز نمایید. اجازه دهید همین اول کار یک توصیه جدی به شما […]

برای همه ما اتفاق افتاده است که فراموش کنیم به‌موقع زیر اجاق‌گازمان را خاموش نماییم و همگی با صحنه سوختگی غذا و چسبیدن آن به ته ظرفمان مواجه شده‌ایم. اما نگران این حواس‌پرتی نباشید با راهکار زیر می‌توانید به‌راحتی ظروف سوخته خود را تمیز نمایید.

از بین بردن سوختگی ته دیگ

از بین بردن سوختگی ته دیگ

اجازه دهید همین اول کار یک توصیه جدی به شما بکنیم؛ هر گز با یک قاشق فلزی به جان قابلمه سوخته نیافتید. با این کار نه‌تنها به تمیزی قابلمه خود کمک نکرده‌اید بلکه آسیب جدی‌تری نیز به آن وارد کرده‌اید.

رفع سوختگی کف دیگ

رفع سوختگی کف دیگ

اگر غذای شما به‌شدت سوخته و ته قابلمه شما چسبیده و با شستن معمولی از بین نمی‌رود بهتر است از معجزه جوش‌شیرین استفاده نمایید. مقدار زیادی جوش‌شیرین را ته ظرف سوخته بریزید و روی آن نیز آب بریزید. دقت نمایید آب فقط به‌اندازه‌ای باشد که روی جوش‌شیرین قرار بگیرد. اجازه دهید ظرفتان چندساعتی خیس بخورد و سپس به‌راحتی قابلمه را بشویید.

تمیز کردن دیگ سوخته

تمیز کردن دیگ سوخته

  • یکی از پیشنهادهای دیگر نیز این است که اندکی آب در قابلمه سوخته ریخته تا اندکی سوختگی را بپوشاند. حال با استفاده از مایع ظرفشویی چندین قطره درون آب بریزید. در اینجا یک دستمال که روغن را جذب خود می کند، درون این محلول قرار دهید. به شکلی که دستمال در آب شناور گردد. حال پس از گذشت یک ساعت می توانید به سهولیت قابلمه تان را شستشو دهید.
  • اگر غذای داخل قابلمه تفلون شما سوخته باشد به‌راحتی و تنها با مقداری آب و سرکه می‌توانید آن را تمیز نمایید. آب را بجوشانید و همراه سرکه درون تفلون بریزید. اجازه دهید تا دو ساعت خیس بخورد و سپس به‌راحتی سوختگی را پاک نمایید.
  • راه‌حل دیگر نیز این است که دو قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را در نصف فنجان آب حل کنید و درون قابلمه سوخته و سیاه شده‌تان بریزید و آن را مجدد روی شعله اجاق‌گازتان بگذارید و اجازه دهید 10 دقیقه‌ای بجوشد.
قابلمه سوخته

قابلمه سوخته

قابلمه‌ها و ظروفی که از جنس روی باشند در طول زمان سیاه و کدر می‌شوند. اگر غذای درون این قابلمه‌ها سوخته باشد می‌توانید با این روش آن را به‌راحتی پاک‌کنید. کمی آب، نمک و آب‌لیمو را درون قابلمه ریخته و اجازه دهید یک ربع روی اجاق‌گاز بجوشد. سپس با مایع ظرف‌شویی ظرفتان را بشویید.