تعبیر خواب برف ابن سیرین

تعبیر خواب برف ابن سیرین
14 آبان 1402
851 بازدید

بدن هر انسان در طول شبانه روز به 8 ساعت خواب نیاز دارد. حدود یک سوم عمر انسان را خواب تشکیل می دهد و این اهمیت بالای خواب را می رساند. هنگام خواب روح از بدن فرد جدا می شود و از آن جایی که هنگام مرگ نیز روح انسان از جسمش جدا می شود […]

بدن هر انسان در طول شبانه روز به 8 ساعت خواب نیاز دارد. حدود یک سوم عمر انسان را خواب تشکیل می دهد و این اهمیت بالای خواب را می رساند. هنگام خواب روح از بدن فرد جدا می شود و از آن جایی که هنگام مرگ نیز روح انسان از جسمش جدا می شود بسیاری از دانشمندان و مفسرین خواب را به مرگ تشبیه کرده اند. حتما ضرب المثل «خواب برادر مرگ است» را در این باره شنیده اید.

رویا در خواب

همانطور که در ابتدای مقاله هم به آن اشاره کردیم یک سوم عمر انسان در خواب سپری می شود. در طول خواب فقط فرایند استراحت انجام نمی شود و اکثر مردم رویا هایی در خواب مشاهده می کنند که ممکن است زندگی فردی اشان را تحت الشعاع قرار دهد.

تعبیر خواب برف ابن سیرین

تعبیر خواب برف ابن سیرین

انواع خواب و رویا

به طور کلی خواب دیدن بر چهار نوع است؛

نوعی از خواب وجود دارد که برترین نوع آن است بشارتی از سوی پروردگار متعال برای مومن است که به آن وحی نیز می گویند.

نوع دیگر انواع خواب، به خواب های آشفته و پریشان می گویند که از افکار شیطانی نشات می گیرند.

خواب نوع سوم خواب هایی است که از آن ها به عنوان رویای صادقه یا صالحه یاد می شود. در واقع همان اسرار نهانی انسان است که به شکل دیگر در خواب خود می بیند.

البته یک نوع خواب هم وجود دارد که اغلب بی علت بوده و معنا خاصی نداشته و فاقد اعتبارند. این خواب ها نتیجه افکار شخصی و تخیلات فردی است.

تعبیر خواب برف ابن سیرین

تعبیر خواب برف ابن سیرین

رویای صادقه چیست؟

خواب یا رویای صادقه به خواب هایی گفته می شود که خبری از واقعیات بسیاری در عالم حقیقی و یا پیش گویی هایی نسبت به آینده  می دهد.

البته زمان مشاهده خواب و عوامل دیگری نیز در حقیقت داشتن رویای صادقه نقش دارند. رویای صادقه که به آن رویای صالحه و حسنه نیز می گویند همان شهودی است که در خواب انسان رخ می دهد. رویای صادقه دارای اثر خارجی است و اغلب به تعبیر نیازی ندارد.

رویای کاذبه چیست؟

در مقابل رویای صادقه، رویای کاذبه قرار دارد که همان خواب های شیطانی است که از وسوسه های ابلیس و افکار شیطانی ناشی می شود.

نمونه هایی از رویاهای صادقه در تاریخ اسلام وجود دارد؛

خواب حضرت یوسف (ع) درباره برادران ناتنی اش و یا خوابی که حضرت ابراهیم (ع) درباره قربانی کردن پسرش از سوی خداوند متعال به آن ها وحی شد از جمله رویاهای صادقه هستند که در قرآن کریم به طور مفصل به داستان آنها پرداخته شده است.

خواب پیامبر بزرگ اسلام در خصوص شجره ملعونه، خواب پادشاه مصر و خواب دو زندانی در زمان یوسف نبی (ع) از دیگر نمونه های رویای صادقه هستند که در کتاب مقدس مسلمانان آورده شده است.

تعبیر خواب برف ابن سیرین

تعبیر خواب برف ابن سیرین

برف در خواب

برف سفید رنگ است و از آن جایی که مرتبط با فصل سرد سال است می توان از آن به بی تفاوتی و خستگی از مشکلات و سوالات بی پاسخ یاد کرد. البته با اندکی تفاوت در شکل برف در خواب می توان به تعابیر دیگری از آن نیز رسید. از نگاه دیگر تابش آفتاب روی برف ها می تواند نشان از پاکی و صلح و آرامش هم باشد. پس تعبیر برف در خواب به شکل برف در خواب نیز وابسته است.

تعبیر خواب بارش برف

به تعبیر دیگر هوای برفی می تواند ناشی از افکار و ذهن خسته ای باشد که از جستجو و تلاش درباره پرسش های ذهنی خود درمانده شده و به اوج ناامیدی رسیده است. اما این پایان راه نبوده و می تواند مقدمه ای برای پیروزی های آینده باشد. بهتر است از آن برای رسیدن به هدف های خود بهره ببرید.

ابن سیرین

ابوبکر محمد ابن سیرین از مشهور ترین معبرین و خوابگزاران تاریخ اسلام است که در عراق متولد شد. علم تعبیر خواب از علومی است که دست نیافتنی است و خداوند به هرکسی که لیاقت داشته باشد عطا می کند. ابن سیرین از پاکیزه ترین و پاکدامن ترین انسان های زمان خود بود و به همین دلیل این علم از سوی خداوند نصیبش شد.

تعبیر خواب برف ابن سیرین

تعبیر خواب برف ابن سیرین

تعبیر خواب برف از دیدگاه ابن سیرین

محمد بن سیرین در این باره می گوید : « تعبیر خواب برف نشانه غم و اندوه و عذاب است ، مگر این که برف اندک باشد. »

عموم معبران برف را غم و اندوه و کسالت تعبير کرده‌اند و فقط اين می‌ماند که برف را چگونه و کجا ببينيم. اگر در خواب ببينيد جايی برف می‌بارد که آنجا را نمی‌شناسيد ابن سيرين نوشته برای صاحب آن جا و مکان غمی می‌رسد ولی اين خواب گويای بيم از غم و اندوهی است که نمی‌دانيد عامل آن چيست. اما هست و در روزهای آينده نيز با شما همراه خواهد بود. اگر ببيند که در تابستان برف جمع می‌کند بيان کننده يک غنيمت است و غنيمت چيزی است که رايگان و بی‌زحمت به دست شما برسد. اين خواب به بيننده می‌گويد که سودی از جايی نصيب او می‌شود که انتظارش را ندارد و اگر در زمستان ديديد که برف پارو می‌کند و برف را دور می‌ريزد کسالت و غم و اندوه را از خود می‌زدايد. بيرون بردن برف از خانه نيز دور کردن غم خانوادگی است.

ترکیب برف و باران در خواب

خواب بارش برف و باران به طور همزمان در خواب ترکیب جذابی بوده و می تواند خبر گشایش در زندگی و افزایش رزق و روزی در زندگی فرد باشد.

برف شادی در خواب

دیدن برف شادی در خواب نشانه ای است برای شروع اتفاق های خوب در زندگی.

برف زرد در خواب

دیدن برف زرد در خواب همانند دیدن رنگ زرد در خواب، تعبیر خوبی نداشته و نشانه های بیماری و خبرهای بد این چنینی است.

تعبیر خواب برف ابن سیرین

تعبیر خواب برف ابن سیرین

برف قرمز در خواب

تعبیر خواب برف قرمز، سختی و غم زیاد ولی زودگذر را نشان می دهد.

برف خوردن در خواب

خوردن برف از دیدگاه “آنلی بیتون” یکی از معبرین غربی نشانه این است که به ایده آل های زندگی خود دست پیدا نخواهید کرد.

برف کثیف در خواب

تعبیر خواب برف کثیف و گل آلود، ناسپاسی و ناشکری نسبت به نعمت هایی است که خداوند عطا کرده است.

آدم برفی

“لیلا برایت” دیدن آدم برفی در خواب را این گونه تعبیر کرده است که روابط فرد با دیگران به سردی و بی تفاوتی کشیده خواهد شد.

ولی “لوک اویتنهاو” دیدن آدم برفی در خواب را سرشار از عشق و احساسات فداکارانه توصیف کرده است.

برف بازی در خواب

خواب دیدن برف بازی از نظر “کارل یونگ” بیانگر این است که نیاز دارید زمانی را برای شادی و آرامش بگذارید. به تعبیر دیگر این که شما نیاز دارید از فرصت‌هایی که ایجاد می شود استفاده کنید و اگر نه این فرصت‌ها را از دست خواهید داد.

از دیدگاه معبرین دیگر، تعبیر خواب بازی کردن در برف نشان‌دهنده لذت و تفریح پس از یک تجربه مشکل‌ساز است. همچنین این رویا نشانه این است که شما از یک فرصت نهایت استفاده را خواهید کرد.

تعبیر خواب برف ابن سیرین

تعبیر خواب برف ابن سیرین

آب شدن برف

“آنلی بیتون” معتقد است که اگر خواب ببینید برف‌ها آب می‌شوند ، نشانه آن است که دلهره های شما به پایان رسیده و مبدل به شادمانی می‌گردد.

خواب برف در تابستان

“مطیعی تهرانی” از جمله خوابگزاران ایرانی است که در این باره نظر خود را این چنین بیان کرده است؛

اگر ببیند که در تابستان برف جمع می‌کند بیان کننده یک غنیمت است و غنیمت چیزی است که رایگان و بی زحمت به دست شما برسد. این خواب به بیننده می‌گوید که سودی از جایی نصیب او می‌شود که انتظارش را ندارد.

خواب برف در زمستان

“منوچهر مطیعی” در باره دیدن برف در زمستان هم این گونه بیان نموده است؛

اگر در زمستان دیدید که برف پارو می‌کند و برف را دور می‌ریزد کسالت و غم و اندوه را از خود می‌زداید. بیرون بردن برف از خانه نیز دور کردن غم خانوادگی است.

از “کرمانی” هم نقل شده است که برف در منطقه سردسیر خیر و برکت است و در منطقه گرمسیر غم و اندوه!

“کرمانی” همچنین در ادامه بیان کرده است که خوردن برف در خواب، در وقت برف بهتر است تا فصل گرما.