تعبیر خواب برف

تعبیر خواب برف
8 آبان 1402
4097 بازدید

هر خواب و رویایی که مشاهده می کنید ممکن است در افراد مختلف تعبیر متفاوتی داشته باشد. دیدن برف در خواب نیز در افراد مختلف با وضعیت های متفاوتی که در آن قرار گرفته اند، معنا و تعابیر متفاوتی به دنبال خواهد داشت. تعابیر مختلف دیدن برف در خواب جالب است بدانید وضعیت آب و […]

هر خواب و رویایی که مشاهده می کنید ممکن است در افراد مختلف تعبیر متفاوتی داشته باشد. دیدن برف در خواب نیز در افراد مختلف با وضعیت های متفاوتی که در آن قرار گرفته اند، معنا و تعابیر متفاوتی به دنبال خواهد داشت.

تعابیر مختلف دیدن برف در خواب

جالب است بدانید وضعیت آب و هوایی و فصلی که شخص در آن قرار گرفته  یا فصلی که در رویای خود می بیند ارتباط مستقیمی در تعبیر آن دارد.  برف به دلیل سفیدی و سردی ممکن است اشاره به یک ذهن غمگین بدهد. درواقع ذهن سرد و اندوهگین از درک بسیاری از حقایق عاجز بوده و به نوعی به بن بست رسیدن فرد را نشان می دهد. وقتی شخصی پاسخ پرسش هایی که در ذهنش شکل گرفته است را نمی یابد سرد و ناامید شده و به اصطلاح امروزی به بن بست می رسد. نماد برف به نوعی از ذهن آشفته و پر سوال نشات می گیرد. تعبیر برف در خواب می تواند یک کلیدی برای رسیدن به جواب های ذهن تان باشد پس بهتر است تعبیر آن را نادیده نگیرید و تسلیم نشوید.

تعبیر خواب برف

تعبیر خواب برف

دیدن خواب برف نشانه چیست ؟

دیدن برف در خواب  انواع مختلفی دارد؛

خواب آب شدن برف، برف همراه با کولاک، بارش برف در فصول مختلف سال، گرفتاری در برف و حتی آدم برفی و… می تواند انواع خواب هایی باشد که برف دارد. در ادامه با جزئیات بیشتری از معبران مختلف به تعابیر برف در خواب می پردازیم؛

برف در خواب

برف به علت سفیدی و سردی می تواند تعبیری از بی تفاوتی و خستگی نسبت به مسائل زندگی و مشکلات لاینحل باشد.ولی با اندکی تفاوت در شکل برف در خواب می توان تعابیر دیگری از آن برداشت کرد. تابش خورشید روی برف نشان از پاکی و صلح و آرامش است و می تواند شما را سپاسگزار وضعیتی که دارید کند. پس تعبیر برف در خواب به شکل برف  در خواب وابسته است.

تعبیر خواب برف باریدن

به تعبیر دیگر هوای برفی می تواند ناشی از ذهن نا امیدی باشد که از جستجو و تلاش درباره پرسش های ذهنی خود خسته شده و به اوج ناامیدی رسیده است. اما این پایان راه نبوده و بهتر است به جای سرکوب کردن فرد را در مسیر رسیدن به هدف های خود هدایت کند.

برف در خواب

برف در خواب

تعبیر خواب برف از دیدگاه معبرین

معبرین زیادی در خصوص برف در خواب نظر خود را بیان کرده اند که در ادامه به بیان دیدگاهشان می پردازیم؛

تعبیر خواب برف به روایت امام صادق

حضرت امام جعفر صادق می فرمایند: دیدن برف به خواب بر شش وجه است؛

اول رزق و روزی، دوم زندگانی، سوم مال بسیار و ارزانی نرخ‌ها، چهارم لشگر بسیار، پنجم بیماری و ششم غم و اندوه!

همچنین امام صادق (ع) فرمودند: «درباره خواب دیدن‌ها بیندیش، خداوند راست و دروغ آن را با هم در آمیخته، چرا که اگر همه آن خواب دیدن‌ها، راست باشد، همه انسان‌ها پیامبر خواهند شد، و اگر همه دروغ باشد، بیهوده و بى‌فایده خواهد گردید.

  • یوسف نبی علیه السلام گوید: دیدن برف عذاب و فتنه بود.
  • آنلی بیتون می‌گوید: دیدن برف در خواب، نشانه آن است که در آینده مصیبت یا بدبختی برایتان روی نخواهد داد.
    او همچنین می‌گوید: اگر خواب ببینید میان طوفان و برف راه می‌روید، نشانه آن است که در اثر شکست و نرسیدن به آرزویی که سال‌ها خواستار آن بودید، نومید و اندوهگین خواهید شد. اگر خواب ببینید برفها آب می شوند ، نشانه آن است که دلهره شما مبدل به شادمانی می گردد .
  • ابراهیم کرمانی گوید: برف به خواب دیدن در سردسیر، دلیل بر خیر و نیکی کند و در گرمسیر، دلیل بر غم و اندوه و قحط است. اگر بیند برف به وقت خود می‌خورد، بهتر از آن است که بی وقت بود.
  • محمد بن سیرین گوید : تعبیر خواب برف نشانه غم و اندوه و عذاب است ، مگر این که اندک باشد.
خواب برف

خواب برف

کارل کوستاو یونگ: دیدن برف در خوابتان بیانگر موانع، احساسات ابراز نشده و احساسات سرد و منجمد است. شما نیاز دارید که این احساسات و موانع را آزاد کرده و ابراز کنید. تعبیر دیگر این است که برف به این معنی است که شما حس بی تفاوتی، تنهایی و غفلت می کنید. اگر برف آب می شود، بیانگر این است که شما احساساتی که سرکوب کرده اید را تایید کرده و آزاد می کنید. شما بر ترس ها و موانع خود غلبه می کنید. اگر شما در برف رانندگی می کنید، پس به این معنی است که نیاز دارید احتیاط بیشتری در مورد اینکه چگونه به سمت اهدافتان پیش می روید داشته باشید.

کارل کوستاو یونگ پروفسور سوییسی همچنین می گوید: خواب دیدن اینکه شما بارش برف را تماشا می کنید بیانگر شروعی تمیز و چشم اندازی جدید، تازه است. بیانگر صلح و آرامش معنوی است.

 

  • لیلا برایت می‌گوید :تعبیر خواب دیدن بارش برف به شما میگوید : در انتظار اخبار خوش باشید .
  • منوچهر مطيعی تهرانی گويد: «برف در خواب غم و اندوه است. روزهايی که برف می‌بارد هوا گرفته، ابر و مه غليظ آسمان را پوشانده، آمد و رفت و معاشرت کم می‌شود و بيشتر مردم اگر سر کار نباشند وقت خود را در خانه و در کنار آتش می‌گذرانند. در اين حالت انسان غمگين می‌شود. همين حالت در خواب هست با اين تفاوت که غمگين هست و آنگاه خواب برف می‌بيند زمينه غم در روح و ضمير او وجود دارد و با اين زمينه چون می‌خوابد برف در خواب می‌بيند. عموم معبران برف را غم و اندوه و کسالت تعبير کرده‌اند و فقط اين می‌ماند که برف را چگونه و کجا ببينيم. اگر در خواب ببينيد جايی برف می‌بارد که آنجا را نمی‌شناسيد ابن سيرين نوشته برای صاحب آن جا و مکان غمی می‌رسد ولی اين خواب گويای بيم از غم و اندوهی است که نمی‌دانيد عامل آن چيست. اما هست و در روزهای آينده نيز با شما همراه خواهد بود. اگر ببيند که در تابستان برف جمع می‌کند بيان کننده يک غنيمت است و غنيمت چيزی است که رايگان و بی‌زحمت به دست شما برسد. اين خواب به بيننده می‌گويد که سودی از جايی نصيب او می‌شود که انتظارش را ندارد و اگر در زمستان ديديد که برف پارو می‌کند و برف را دور می‌ريزد کسالت و غم و اندوه را از خود می‌زدايد. بيرون بردن برف از خانه نيز دور کردن غم خانوادگی است. از کرمانی نقل است که برف در سردسير خير و برکت است و در گرمسير غم و اندوه.
  • جابرمغربی می‌گويد: «ديدن برف به خواب لشگر هزيمتی است، خاصه كه با برف بيند.
تعبیر خواب برف باریدن

تعبیر خواب برف باریدن

برف با توجه به فصل

تعبیر خواب بارش برف در بهار

برف در بهار نشانه این است که در زندگی ، مشکلات کوچکی جلوی راهتان است که شما را کمی از مسیرتان منحرف کرده است.

تعبیر خواب بارش برف در تابستان

تعبیر خواب بارش برف در تابستان این است که شخصی شما را شگفت زده خواهد کرد. اگر بیند در تابستان برف جمع می‌کرد، دلیل که مال بسیار و حلال جمع کند.

تعبیر خواب بارش برف در پاییز

تعبیر خواب بارش برف در پاییز اینست که در کسب و کار و شغل خود موفق خواهید شد. احتمالا پروژه مهمی را شروع کرده اید و انتخاب درستی کرده اید.

خواب دیدن برف

خواب دیدن برف

تعبیر خواب بارش برف در زمستان

اگر به زمستان جمع می‌کرد، دلیل که به عیش خوش گذراند و منفعت بسیار یابد. به طورکلی اگر در خواب بارش برف را ببینید، به این معنا است که باید در انتظار اخبار خوش باشید.

امام صادق (ع) در این باره می‌فرمایند: اگر ببینی در تابستان برف جمع می‌کنی، به این معناست که مال حلال زیادی جمع می‌کنی، و اگر ببینی در زمستان برف جمع می‌کنی، یعنی زندگانی و معیشت تو خوب و خوش می‌شود و سود و منفعت زیادی به دست خواهی آورد.

ابن سیرین نیز در این خصوص می‌گوید: اگر در بیداری فصل زمستان باشد و در خواب خودت در جایی برف ببینی یا برف را در جایی که پیوسته در آنجا برف می‌بارد ببینی، یعنی مردم آنجا دچار غم و اندوه می‌شوند.

همچنین ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر در بیداری فصل بارش برف باشد و در خواب ببینی برف می‌خوری تعبیرش بهتر از آن است که فصلش نباشد.

تعبیر خواب برف چیست

تعبیر خواب برف چیست

برف با توجه به منطقه

ابن سیرین می‌گوید: اگر ببینی در شهر گرمسیر برف و یخ وجود دارد، یـعـنـی آن شهر دچار کمبود و مضیقه خواهد شد.

ابراهیم کرمانی می‌گوید: در مناطق گرمسیر تعبیر دیدن برف، غم و اندوه و قحطی می‌باشد، و در مناطق سردسیر، خیر و نیکی است.

ابن سیرین نیز می‌گوید: اگر ببینی در شهر سردسیر برف و یخ وجود دارد، یـعـنـی نعمت‌های آن شهر بیشتر می‌شود.

اگر در جایی که پیوسته در آنجا برف می‌بارد، برف ببینی، یـعـنـی مردم آنجا دچار غم و اندوه می‌شوند (دفع بلا و گرفتاری).

امام صادق (ع) می‌فرمایند: اگر ببینی هم «رعد» وجود دارد و هم برف می‌بارد و هوا نیز تاریک است، یـعـنـی «پادشاه» ستمگری حکومت خواهد کرد (دفع بلا و گرفتاری).

تعبیر خواب کوهنوردی در برف

تعبیر خواب کوهنوردی در برف، اهداف شما را در آینده نزدیک پیش بینی می کند. اگر توانایی بالا رفتن از کوه را داشته باشید تعبیرش این است که به خواسته هایتان خواهید رسید و اگر نتوانید این کار را انجام دهید تعبیرش برعکس خواهد بود.

تعبیر خواب پارو کردن برف

40- تعبیر پارو کردن برف در هوای و تمیز کردن جاده برفی نشانه این است که یک فصل جدید از زندگی را شروع کرده اید و تلاش می کنید تا اشتباهات گذشته را تکرار نکنید. از گذشته درس گرفتید و در آینده موفق خواهید شد.

تعبیر خواب بهمن و برف

تعبیر بهمن در خواب می تواند نشانه ای از بلاهای طبیعی باشد. ترکیب برف و بهمن در خواب نشان از نیروی مرگباری است که همه چیز را نابود میکند. البته این خواب ممکن است ناشی از رفتارهای پرخاشگرانه شما باشد. در واقع خواب بهمن و برف نوعی هشدار است که باید عادات و رفتارهای خود را تغییر دهید.

سقوط بهمن نیز تعبیرش این است که در احساسات خوود سردرگم هستید و کاملا گیج شده اید. سعی کنید دوباره بر روی اقدامات و افکار خود فکر کنید و به هیچ وجه عجولانه تصمیم نگیرید.

برف تمیز یا کثیف

تعبیر خواب برف سفید و خالص

دیدن برف سفید و خالص در خواب نشان دهنده ی عشقی پایدار و جاودانه است.

تعبیر خواب برف گل آلود و کثیف

تعبیر برف گل آلود در خواب نشان دهنده گناهکار بودن و آلوده بودن ذهن و مغز است.

اگر خواب دیدید که از آسمان برف کثیف آمد تعبیرش این است که با یکی از اقوامتان بحث و جدل خواهید کرد.

آنلی بیتون می‌گوید : دیدن برف گل آلود در خواب ، نشانه آن است که شخصیت و غرورتان را کسی مورد تحقیر قرار خواهد داد . با این حال شما باز خواهید کوشید با همین فرد ارتیاط برقرار کنید .

کارل یونگ ، پروفسور سوئیسی میگوید : دیدن خواب برف کثیف نشانه آنست که جنبه ای از خودتان یا یک موقعیت، آلوده شده است

تعبیر خواب آدم برفی

لوک اویتنهاویکی از معبرین می گوید: آدم برفی در خواب برابر است با عشق ریاکارانه و احساسات بسیار.

لیلا برایت نیز در این باره می گوید: مشاهده‌ی آدم برفی در خواب، بیانگر آن است که برای مدتی روابطی سرد و بی‌تفاوت با دیگران خواهید داشت.

دیدن برف در خواب چه تعبیری دارد

دیدن برف در خواب چه تعبیری دارد

تعبیر خواب برف خوردن

تعبیر خوردن برف در خواب نشانه بی گناهی است. مخصوصا اینکه برف سفید و خالص باشد. شما تلاش می کنید که گناه نکنید و کاری انجام ندهید که دچار مشکلات نشوید. درعین حال سعی می کنید تا مشکلات خود را حل کنید.

آنلی بیتون می‌گوید: برف خوردن در خواب، نشانه آن است که به ایده آل‌های خود دست نخواهید یافت.

تعبیر خواب رانندگی در جاده برفی

تعبیر پیاده روی در برف و یا با رانندگی با ماشین در برف نشانه این است که باید بسیار محتاط باشید. مراقب باشید موانع زندگی را نادیده نگیرید چون در معرض خطر هستید.

اگر خواب ببینید در حال رانندگی با ماشین در جاده برفی هستید اما ناگهان بهمن به سمت شما سقوط کرد تعبیرش این است که در زندگی نا امید شده اید و به بن بست رسیده اید. سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و مشکلات را از سر بگذرانید.

تعبیر خواب پوشیده شدن همه چیز در برف

اگر خواب دیدید که برف همه چیز را پوشانده است تعبیرش این است که چیزهایی وجود دارد که شما درباره آن چیزی نمی دانید. در واقع دیگران مسائل مهمی را از شما مخفی کرده اند.

تعبیر خواب برف و یخبندان

تعبیر دیدن برف به همراه سرما و یخبندان در خواب نشانه این است که قلب شما یخ زده و از همه چیز نا امید شده اید و به هیچ کس و هیچ چیز حسی ندارید. از همه فاصله می گیرد و تنهایی را انتخاب کرده اید.

تعبیر خواب آب شدن برف

اگر خواب دیدید که برف ها رفته رفته آب شدند تعبیرش این است که شما می خواهید همه چیز را از نو شروع کنید. به گفته برخی معبران این خواب نشان دهنده شروع دوباره زندگی و رشد و امید دوباره است.

تعبیر آب شدن برف کوهستان در خواب هم این است که یک نقطه شروع و یک دوره کاملا جدید در زندگی تان ایجاد می شود. روزهای خوب در راه است.

تعبیر خواب برف از دیدگاه کتاب سرزمین رویاها

درکتاب سرزمین رویاها آمده است:

  • هوای برفی: دوران بسیار خوش در آینده
  • زمین پوشیده از برف: خوشبختی
  • برف کثیف: ناکامی و کسالت