ورود بهکابین سبب میشود حداقل در بخش پنل میانی بهیاد تیگو ۷ پرو بیفتیم و اینکه پیشرانه اشتراک زیادی با همین تیگو ۷ پرو دارد سبب میشود حس مطلوبی پیدا کنیم که این خودرو در مرز بین پریمیوم بودن و اقتصادی است. شرایط بازار محصولات مدیرانخودرو درحال تغییر است و در این میان بیشترین سود […]
ورود بهکابین سبب میشود حداقل در بخش پنل میانی بهیاد تیگو ۷ پرو بیفتیم و اینکه پیشرانه اشتراک زیادی با همین تیگو ۷ پرو دارد سبب میشود حس مطلوبی پیدا کنیم که این خودرو در مرز بین پریمیوم بودن و اقتصادی است.
شرایط بازار محصولات مدیرانخودرو درحال تغییر است و در این میان بیشترین سود بهنفع مالکین پرچمدار فعلی محصولات این برند بوده است. برای بررسی دلایل این موفقیت راهی جادههای شمال کشور شدیم تا با امکانات تازه اضافه شده بهنسخه پرو از محصولی که در چین بهعنوان تیگو ۵ ایکس شناخته میشود، بیشتر آشنا شویم. پیش از این در شهریورماه سال جاری برنامهای با ۵ دستگاه خودرو از تهران بهمقصد رشت و سپس دیلمان، انزلی، لاهیجان، قزوین و تهران انجام شده بود که البته هیچیک از خودروها نو نبودند. در تست اخیر نمونههای تازه تحویل گرفته شده هم حاضر بودند که امکان بررسی تفاوت آنها و اصلاحات انجامشده روی خط تولید نیز فراهم بود. درعین حال شرایط انجام این تست برای چندین رسانه دیگر نیز در کنار روزنامه «دنیایخودرو» فراهم شده بود و بههمین دلیل بیشتر از سلایق شخصی، بهنکات فنی حاصل از اجماع کلی صاحبنظران پرداختهایم.
از کاربرد تا مفهوم طراحی جعبهای
در عنوان این مطلب از عبارت «بهروزترین سبک طراحی» استفاده شده که اشاره دارد بهطراحی Boxy که طی سالهای اخیر در کراساوورهای جمعوجوری همچون برانکو مورد توجه قرار گرفت و حتی در هیوندای سوناتای جدید هم شاهد آن هستیم.
البته درمورد سوناتا میتوان گفت بهنظر میرسد در اجرای این سبک رترو «Retro» هرچه ابعاد کوچکتر باشد، هم بهمفاهیم سنتی وفادارتر میماند و هم کاربری بهتری پیدا میکند. این سبک طراحی بیشترین تاثیر را در بخش عقب خودرو داشته؛ در این بخش شاهد تیلایتهایی هستیم که تا حد زیادی از طراحی سیال خارج شده و بهسبک مدرنی عمدتا شامل خطوط است.
از سوی دیگر تضاد رنگی و استفاده از اِلِمانهای کرومی سبب جوانپسند شدن ترکیب کلی شده است. این روند را حتی میتوان در حجمدهی پایین سپر بهعنوان دیفیوزر هم احساس کرد. در نمای جانبی هم تضاد رنگی چندگانه حفظ شده و و بهزیبایی آن میافزاید.
درعین حال نمای جلو ایکس ۵۵ در نسخه پرو بهنوعی با شرایط نمای عقب و ترکیب تیلایت هماهنگ شده و با وجود اینکه در محصولات دیگر هم شاهد استفاده از دیلایت دو خطی بودیم، اما اینجا بیشتر از هرچیز بهسبک جعبهای کمک کرده است. با درنظر گرفتن این نکات میتوان این خودرو را بهعنوان Boxy ترین طراحی کراساوورهایی دانست که روی خط مونتاژ قرار دارند.
نظرات